UPDATE: Miejcie na uwadze, że poniższe informacje są nieoficjalne. Także sporo może się jeszcze zmienić.
Serwis Diablofans.com opublikował pierwszą nieoficjalną listę zmian, które pojawią się w grze wraz z wejściem patcha 1.0.4. Patch najprawdopodobniej zostanie wprowadzony do gry już w ten wtorek 21 sierpnia.
Wygląda na to, że Blizzard przyszykował bardzo dużą łatkę. Niewątpliwie największa do tej pory.
Najważniejsza nowością o której pisze serwis Diablofans jest nowy system – Prestiż. Prawdopodobnie będzie to system dodający na stałe szansę na znalezienie magicznych przedmiotów oraz złota (Magic Find, Gold Find). Bonusy do tych dwóch statystyk będą na stałe przypisane do naszej postaci i będą się zwiększały przy nabijaniu kolejnych poziomów Prestiżu. Trzeba przyznać, że pomysł jest dość ciekawy, ale wydaje mi się, że gdzieś to już słyszałem :)
Wygląda na to, że zostanie także wprowadzony nowy pasek doświadczenia systemu Prestiżu:
Kolejnymi istotnymi zmianami są obiecane przez Blizzarda nowe przedmioty legendarne. Oto kilka przykładów (wybaczcie za brak tłumaczenia):
Pig Sticker – Squeal!
Blood-Magic Blade – Blood oozes from you.
Wizardspike – [{VALUE1} * 100]% chance to hurl a frozen orb when attacking.
The Gidbinn – Chance to summon a Fetish when attacking.
Last Breath – Slain enemies rest in pieces.
Skycutter – Chance to summon angelic assistance when attacking.
Sever – Slain enemies rest in pieces.
Azurewrath – This weapon will forcefully repel undead enemies.
Scourge – [{VALUE1} * 100]% chance to explode with demonic fury when attacking.
Maximus – Chance to summon a Demonic Slave when attacking.
Genzaniku – Chance to summon a ghostly Fallen Champion when attacking.
The Butcher’s Sickle – [{VALUE1} * 100]% chance to drag enemies to you when attacking.
The Burning Axe of Sankis – Chance to fight through the pain when enemies hit you.
Sky Splitter – [{VALUE1} * 100]% chance to Smite enemies when you hit them.
Butcher’s Carver – The Butcher still inhabits his carver.
Fire Brand – [{VALUE1} * 100]% chance to cast a fireball when attacking.
Odyn Son – [{VALUE1} * 100]% chance to Chain Lightning enemies when you hit them.
Earthshatter – [{VALUE1} * 100]% chance to cause the ground to shudder when attacking.
Boneshatter – Slain enemies rest in pieces.
Cataclysm – [{VALUE1} * 100]% chance to sunder the ground your enemies walk on when you attack.
Schaefers’s Hammer – [{VALUE1} * 100]% chance to be protected by Lightning when you are hit.
Vigilance – Chance to cast Inner Sanctuary when you are hit.
The Raven’s Wing – Ravens flock to your side.
Cluckeye – [{VALUE1} * 100]% chance to cluck when attacking.
Demon Machine – [{VALUE1} * 100]% chance to shoot explosive bolts when attacking.
Buriza-Do Kyanon – [{VALUE1} * 100]% chance for ranged projectiles to pierce enemies.
Pus Spitter – [{VALUE1} * 100]% chance to lob an acid blob when attacking.
Hellrack – Chance to root enemies to the ground when you hit them.
Calamity – [{VALUE1} * 100]% chance to target enemies with Marked for Death when you hit them.
Fjord Cutter – [{VALUE1} * 100]% chance to be surrounded by a Chilling Aura when attacking.
The Paddle – Slap!
Flying Dragon – Chance to double your attack speed when attacking.
Maloth’s Focus – Enemies occasionally flee at the sight of this staff.
The Tormentor – Chance to charm enemies when you hit them.
Slorak’s Madness – This wand finds your death humorous.
Wall of Bone – [{VALUE1} * 100]% chance to be protected by a shield of bones when you are hit.
Lidless Wall – You have a chance to be shielded when hit by enemies.
Andariel’s Visage – [{VALUE1} * 100]% chance to cast a Poison Nova when you are hit.
Fire Walkers – Burn the ground you walk on.
Goldskin – Chance for enemies to drop gold when you hit them.
Pox Faulds – These pants occasionally make you stink.
Death Watch Mantle – [{VALUE1} * 100]% chance to explode with knives when hit by enemies.
The Grin Reaper – Chance to summon horrific Mimics when attacking.
Storm Crow – [{VALUE1} * 100]% chance to cast a fiery ball when attacking.
Thunder God’s Vigor – [{VALUE1} * 100]% chance to cause Shock Pulse to erupt from your enemies when you hit them.
Moonlight Ward – [{VALUE1} * 100]% chance to be surrounded by balls of Arcane Power when attacking.
Puzzle Ring – This ring sometimes calls forth a Treasure Goblin when you are hit.
Bul-Kathos’s Wedding Band – You drain life from enemies around you.
Band of Hollow Whispers – This ring occasionally haunts nearby enemies.
Bul-Kathos’s Warrior Blood – You occasionally Whirlwind furiously.
Shenlong’s Relentless Assault – Chance to hurl a ball of pure energy when attacking.
Manajuma’s Gory Fetch – You are surrounded by a deadly Poison Cloud.
Litany of the Undaunted – This ring sometimes summons a Skeleton when you attack.
Demon’s Flight – Chance to reflect projectiles when you are hit by enemies.
The Murlocket – Call forth a creature from the depths.
Więcej przykładów nowych efektów na przedmiotach legendarnych znajdziecie tutaj.
No to chyba sie cos ruszylo ;P Oby tak dalej a moze jeszcze kiedys zagram znowu w d3 :]