Mnich – zmiany w patchu 1.0.4

0

Pora na zmiany, które zostaną wprowadzone w patchu 1.0.4 u postaci Mnicha. Jeszcze dziś późnym wieczorem powinien pojawić się wpis o Łowcy Demonów lub Szamanie.

Najważniejsze zmiany dotyczące mnicha w wersji 1.0.4 mają na celu ulepszenie umiejętności nastawionych na zadawanie obrażeń zużywających siłę duchową. Jesteśmy zadowoleni z tego, jak działają umiejętności generujące siłę duchową, ale niestety, gdy już posiada się ten zasób, brakuje ciekawych sposobów jego wykorzystania. W wielu przypadkach najskuteczniejszym sposobem na wykorzystanie siły duchowej było rzucanie mantr raz za razem dla aktywowania trzysekundowej premii. Chociaż jest to jedna z możliwości, nie wydaje się ona równie emocjonująca, co wykorzystanie bardziej ofensywnych umiejętności zużywających siłę duchową (albo przynajmniej możliwość ich wykorzystania).

Umiejętności zużywające siłę duchową

Eksplodująca dłoń:
Z czysto użytkowego punktu widzenia uważamy, że efekty wizualne eksplodującej dłoni nie są dostatecznie czytelne. Ciężko stwierdzić, kto krwawi, a komu obrażenia zadaje eksplozja. Dlatego nasz zespół graficzny wprowadził w wersji 1.0.4 pewne poprawki, które ułatwią graczom rozpoznanie efektów tej umiejętności.
Z punktu widzenia mechaniki, trzysekundowe krwawienie sprawia, że ciężko spowodować eksplozję, a zadawane obrażenia nie są wystarczająco duże w stosunku do zużywanej siły duchowej. Aby poprawić umiejętność pod tymi dwoma względami, wydłużamy czas krwawienia do 9 sekund oraz zwiększamy liczbę obrażenia zadawane przez krwawienie, co powinno zwiększyć prawdopodobieństwo wybuchu potworów zaatakowanych eksplodującą dłonią.

Obecnie: 220% obrażeń broni przez 3 sekundy
1.0.4: 745% obrażeń broni przez 9 sekund

Siedmiostronne uderzenie
W pierwotnym założeniu siedmiostronne uderzenie było umiejętnością zadającą solidne obrażenia, którą można wykorzystać do szybkiego ataku o dużym potencjale zniszczenia. Spokój ducha zapewnia niewrażliwość na zadziwiająco długi czas, a inne umiejętności bojowe pozwalają zadać obrażenia, natomiast siedmiostronne uderzenie miało plasować się gdzieś pośrodku, oferując i niewrażliwość, i obrażenia. Niestety okazało się, że siedmiostronne uderzenie bardziej przypomina gorszą wersję spokoju ducha, a obrażenia tego nie rekompensują. Aby to naprawić, zwiększymy wartości obrażeń siedmiostronnego uderzenia, aby stanowiło atrakcyjniejszą alternatywę dla tych, którzy szukają umiejętności ścinającej z nóg.
Obrażenia zostały poważnie zwiększone. I chociaż gracze rzadko narzekają, kiedy wzmacniamy umiejętności, to pojawia się pytanie, dlaczego wcześniej obrażenia były tak niskie.
Oto odpowiedź: nasze założenia projektowe miały kilka wad. Aby zmodyfikować tę umiejętność zgodnie z naszą wizją, zidentyfikowaliśmy trzy słabe strony nie tylko siedmiostronnego uderzenia, ale i innych umiejętności mnicha. W każdym przypadku zwiększenie obrażeń było dobrym rozwiązaniem.

Po pierwsze, w wersji 1.0.4 zwiększymy obrażenia wielu umiejętności o dłuższym czasie odnawiania. Jeśli z umiejętności można korzystać tylko raz na jakiś czas, musi to zostać zrekompensowane znacznymi obrażeniami, jeśli zdolność ma się znaleźć na pasku gracza – dotyczy to wszystkich klas. Niektóre z takich umiejętności, jak archont czy gniew berserkera, spełniają te wymogi, lecz wiele umiejętności potrzebuje zwiększenia liczby obrażeń zadawanych na sekundę, aby ich czas odnawiania był uzasadniony. Wielu mnichów w ogóle nie wykorzystuje siedmiostronnego uderzenia do zadawania obrażeń, lecz dla zyskania krótkotrwałej niewrażliwości.

  • Po drugie, zwiększamy też obrażenia umiejętności zużywających siłę duchową. Jak wspomniałem na wstępie, umiejętności zużywające siłę duchową zostaną wzmocnione, ponieważ ich koszt musi być proporcjonalny do korzyści płynących z wykorzystywania siły duchowej do innych celów – np. odnawiania mantry.
  • Po trzecie, uważnie analizujemy charakterystyczne, definiujące klasę umiejętności, które urozmaicają pasek umiejętności. Chcemy promować umiejętności wpisujące się w fantastyczny charakter danej klasy i sprawiające radość z wyboru właśnie tej postaci. W fantastycznym koncepcie mnicha chodzi o szybkość, zręczność i unikanie ciosów, więc siedmiostronne uderzenie wydawało się oczywistą reprezentatywną umiejętnością dla tej klasy.
  • Powyższe trzy usprawnienia chcieliśmy wprowadzić dla wszystkich umiejętności i wszystkich klas, a siedmiostronne uderzenie skorzystało na każdej z tych zmian. W efekcie umiejętność ta w wersji 1.0.4 jest niezwykle silna (szczegóły w informacjach o aktualizacji).

Fala światła:
Fala światła jest jedną z umiejętności, która po prostu musi zadawać więcej obrażeń. Zużywa ona dużo siły duchowej, ale ta inwestycja praktycznie wcale się nie zwraca. Ogólnie rzecz biorąc chcielibyśmy, aby kopnięcie z półobrotu było umiejętnością skuteczną przeciwko małej liczbie celów i można z niej było stosunkowo często korzystać oraz aby fala światła była umiejętnością, którą wykorzystuje się rzadziej, ale która zadaje większe obrażenia.

Obecnie: 215% obrażeń od broni jako obrażenia od mocy świętej + 45% obrażeń jako obrażenia obszarowe
1.0.4: 390% obrażeń od broni jako obrażenia od mocy świętej + 45% obrażeń jako obrażenia obszarowe

Umiejętności pasywne

Jeśli chodzi o umiejętności pasywne, w tej chwili jest jasne, że obowiązkową dla wszystkich mnichów zdolnością jest „jedność”. Choć „obowiązkowe” umiejętności to nic dobrego, wprowadzanie jakichkolwiek większych zmian przyniosłoby teraz więcej szkody niż korzyści, szczególnie, kiedy: a) otrzymywane obrażenia są tak duże i b) mnisi potrzebują dodatkowej wytrzymałości, aby przetrwać. Dodatkowo, dzięki tej umiejętności mnisi są bardziej przywiązani do aktualnie używanego wyposażenia, więc zmienianie jedności w bardzo wyraźny sposób negatywnie wpłynęłoby na sprzęt, w który mnisi zainwestowali.

Chociaż wolelibyśmy, aby w grze nie było żadnych umiejętności pasywnych wydających się „absolutnie niezbędnymi”, na razie nie będziemy modyfikować działania jedności. Jeśli zdecydujemy się spróbować wprowadzić zmianę, to chcielibyśmy zrobić to w sposób nie powodujący całkowitej utraty skuteczności tej zdolności pasywnej, nie szkodzący przeżywalności mnichów i nie wpływający negatywnie na obecnie wykorzystywany przez graczy sprzęt.

Ostatnia, ale nie najmniej ważna kwestia. W wersji 1.0.3 daliśmy mnichom zdolność dzierżenia broni dwuręcznej, dodając jednocześnie do gry odpowiednie nowe animacje. Pozwoliło to wielu graczom, którzy lubią broń oburęczną, grać z jej użyciem, choć nie zawsze jest ona skuteczna. W zapowiedzi zmian systemowych wspomnieliśmy, że dwuręczna broń biała została wzmocniona, co powinno pomóc. Dodatkowo wsparliśmy to zwiększeniem premii do generowania siły duchowej przyznawanej przez drogę strażnika z 25% do 35%.

Wyatt Cheng jest starszym technicznym projektantem gry Diablo III. Kiedy żył w Teksasie zdarzyło mu się raz, że z jego buta wyczołgał się skorpion.

wykop.pl

Komentarze (0)

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.