Szaman

Szamani to duchowi wojownicy, którzy przywołują dusze zmarłych i mają na usługach groteskowe stwory. Dzięki temu, że otaczają się wywołanymi zombie i robactwem, mogą swobodnie atakować miotając buteleczkami z palącą mazią, gryzącymi obłokami trucizny i wyniszczającymi urokami.

Zdolność zarażania, spowalniania i przerażania przeciwników pozwala szamanom w sposób niespotykany panować nad polem walki. Potrafią oni manipulować atakami i ruchem przeciwników korzystając z czarów osłabiających i pacyfikujących. Umiejętności te czynią z wrogów łatwy łup dla wygłodniałych przywołańców lub pozwalają rozsiewać ogień i trucizny, które wysysają życie z nacierających przeciwników.Choć szamanom najlepiej służy unikanie starć wręcz i wzmacnianie swoich przywołańców przy jednoczesnym osłabianiu przeciwników, to są oni w stanie bez problemu własnoręcznie posłać zmaltretowanych wrogów do Bezkształtnej Krainy.

 

Tło Fabularne

Jedynie nieliczni wybrańcy ludu umbaru mogą pełnić otoczoną czcią funkcję szamana. Dzieje się tak, gdyż najpierw muszą posiąść rzadki talent widzenia, rozmowy i rozumienia duchów zmarłych. Zdolność ta dostępna jest wyłącznie urodzonym z piętnem Bezkształtnej Krainy, która jest niewidzialnym miejscem, gdzie według wierzeń umbaru mieszkają duchy zmarłych po opuszczeniu Sanktuarium.Kiedy człowiek umiera, szamani czują, jak tchnienie życia opuszcza jego stygnące ciało. Potrafią widzieć duchy przodków, obserwujące swoich żyjących potomków. A kiedy koszmar ludobójstwa posyła setki dusz do Bezkształtnej Krainy, co zmienia zazwyczaj spokojne duchy we wrogo nastawione, szamani słyszą, jak z zaświatów dobiegają ich wibrujące wrzaski.Szamani bez przerwy słyszą głosy duchów – nie mogą zatkać na nie uszu. Kiedy dźwięki niezadowolenia stają się coraz głośniejsze, szamani nie mają wyboru – muszą przywrócić równowagę między światem doczesnym a Bezkształtną Krainą lub doświadczać udręki minionych pokoleń do końca życia… i po nim.

Źródło tekstów: Diablo3.com