Sekretny poziom

Sekretny poziom w Diablo 3 został odkryty. Na poniższym obrazku widać laskę, którą można zrobić u Kowala. Służy ona do dostania się do sekretnego poziomu.

Najpierw jednak trzeba znaleźć na nią receptę kowalską, czyli – Schemat: Pasterski Kostur (Plan: Staff of Herding). Wypada on z Izuala w 4 akcie gry. Najprościej go zdobyć zakładając grę na pierwszej części ostatniego zadania z aktu 4 i oczywiście biec w poszukiwaniu portalu do Izuala.

Istotną informacją jest też to, że pierwszy stworzony kostur kosztuje 50.000 złota i służy do wejścia do sekretnego levelu na normalnym poziomie trudności. Jeśli chcecie wejść tam na poziomie koszmar, piekło lub inferno musicie ulepszyć go u kowala za odpowiednio 200.000, 500.000 i 1.000.000 złota (najpierw musicie udać się na koszmarze, piekle lub inferno do npca Gorell Kwatermistrz w akcie 4 wybierając ostatni quest z tego aktu, sprzedaje on za 1 złota schemat ulepszający na dany poziom).

Ważne: Pasterski Kostur nie zużywa się po jego użyciu. Oznacza to, że po jego utworzeniu możemy dowolną ilość razy wchodzić do sekretnego poziomu. Jest on także dostępny dla każdej z naszych postaci, wystarczy wrzucić go do skrytki w celu przeniesienia na inną postać.

Pozostałe wymagane materiały

  1. Dzwonek Wirta – w Akcie 2, sprzedaje go vendor Squirt za 100,000 złota.
  2. Czarny Grzyb – do znalezienia w pierwszym poziomie Katedry z Aktu 1.
  3. Płynna Tęcza – pojawia się w Tajemniczej Jaskini w środku Tajemniczej Skrzyni na Oazie – Akt 2.
  4. Bełkotliwy Klejnot – wypada w Akcie 3 z Chiltary w Pieczarze Mrozu. Potwór ten pojawia się losowo, więc jeśli go nie znajdziecie za pierwszym razem, wyjdźcie i wejdźcie do gry ponownie.
  5. Piszczel Leoryka – do znalezienia w Przejściu Leoryka (Leoric’s Manor) w Akcie 1.

Jak zdobyć poszczególne materiały

1. Dzwonek Wirta jest najprostszy do znalezienia. Można go po prostu kupić u kupca o imieniu Squirt w Akcie 2. Aby to zrobić najlepiej jest założyć grę na ostatnim zadaniu z tego aktu. Po wejściu do gry pojawimy się na Bazarze w Kaldeum i musimy udać się w prawą stronę do Ukrytego Obozu.

Dzwonek kosztuje 100.000 złota.

2. Czarny Grzyb możemy znaleźć w losowym miejscu Pierwszego poziomu Katedry w Akcie 1.

3. Płynnej Tęczy należy poszukiwać w Akcie 2. Najlepszy sposób na jej zdobycie to założenie gry na 7 zadaniu w tym akcie i udanie się do punktu nawigacyjnego Ścieżka do oazy. Potem kierujcie się na wschód idąc wzdłuż dolnej granicy mapy. Znajdziecie tam dwa wąskie przesmyki prowadzące w dół mapy. Pierwszy znajduje się dość blisko od punktu nawigacyjnego, drugi spory kawałek dalej. W jednym z nich losowo pojawia się npc o imieniu Zaven Alchemik (Zaven the Alchemist). Otwiera on wejście do Tajemniczej Jaskini w której znajduje się Tajemnicza Skrzynia w której losowo może wypaść Płynna Tęcza.

4. Bełkotliwy Klejnot wypada z elitarnego potwora Chiltary w akcie 3 w Pieczarze Mrozu. Metodą na jego znalezienie jest założenie gry na 6 zadaniu tego aktu i na Polach Rzezi (waypoint: Przejście Rakkisa) poszukanie wejścia do pieczary. Możliwe lokacje wejścia znajdziecie tutaj. W środku na 2 poziomie pieczary losowo może pojawić się Chiltara. Niestety jest to najtrudniejszy materiał do zdobycia.

5. Piszczel Leoryka wypada w Akcie 2. Należy założyć grę na pierwszej części 9 zadania i udać się do punktu nawigacyjnego Posiadłość Leoryka. Potem udać się w prawą stronę do jego posiadłości i znaleźć pokój z kominkiem. Z niego losowo wypada ten przedmiot.

Gdzie jest wejście?

Posiadając schemat i wszystkie materiały możemy udać się do kowala w celu utworzenia Pasterskiego Kostura. Następnie musicie udać się z Nowego Tristram na drogę do Starego Tristram. Znajdziecie tam dziurę z mieniącym się czerwonym światłem. Musicie stanąć obok kości zmarłej krowy. Dalej już sami sobie poradzicie :)

A poniżej macie film z sekretnego poziomu. Zalecałbym jednak nie oglądanie go i przekonanie się na własnej skórze jak owy poziom wygląda.