Co nowego w świecie Diablo 3

0

Witam wszystkich. Na wstępie przepraszam za miesięczną przerwę w pisaniu newsów. Tłumaczył się nie będę bo mało kogo to pewne interesuje :). Postanowiłem, że nie będę pisał zaległych newsów ponieważ nie są już aktualne i na pewno czytaliście je na innych serwisach. Także skupię się na tym co jest istotne dziś.

W chwili obecnej mamy małą stagnację w świecie D3. Wszyscy czekają na patcha 1.0.4, który ma wprowadzić ulepszone przedmioty legendarne, zmienić niektóre umiejętności postaci (m.in ulepszyć te najmniej używane przez graczy) i wprowadzić zmiany w systemie społecznościowym i Domu Aukcyjnym.

W poniedziałek możemy spodziewać się nowych informacji odnośnie zbliżającej się dużej aktualizacji na oficjalnych stronach Diablo 3 na których mają pojawić się zapowiadane już jakiś czas temu profile postaci z gry.



Prezes firmy Blizzard Entertainment Mike Morhaime napisał oficjalny list do fanów gry omawiający obecną sytuację i to czego możemy spodziewać się w przyszłości:

Drodzy miłośnicy Diablo,

Minęły już dwa miesiące od czasu premiery Diablo III i z tej okazji chciałbym omówić okoliczności wydania gry i komentarze społeczności graczy, a także opowiedzieć o tym, co czeka nas w przyszłości.

Od czasu premiery otrzymujemy mnóstwo opinii i sugestii. Chciałbym podziękować Wam w imieniu całego zespołu Blizzarda za pasję i uczucie, jakimi wielu z was darzy serię Diablo. Naprawdę wierzymy, że „każdy głos się liczy”, dlatego dziękuję Wam za wysiłek wkładany w pomoc w ulepszaniu gry poprzez dzielenie się z nami swoimi doświadczeniami. To Wasze wsparcie umożliwia nam kontynuowanie naszej pracy i nigdy tego faktu nie bagatelizujemy.

Tydzień, w którym wydaliśmy Diablo III był niezapomniany z wielu powodów – niektóre z nich były pozytywne, inne nieszczególnie. Ogromne wrażenie zrobił na nas fakt, że Diablo III w pierwszych dniach pobiło rekord sprzedaży wśród gier PC, w ciągu paru tygodni przebijając ogólny wynik sprzedaży dodatku Cataclysm (poprzedniego rekordzisty). Przyjęcie gry przez graczy wprawiło nas w osłupienie.

W pierwszych dniach musieliśmy też jednak sprostać wielu wyzwaniom. Zawsze trudno jest przewidzieć, ilu dokładnie będziemy mieli graczy. Natychmiastowa popularność World of Warcraft, jaką gra uzyskała tuż po premierze w 2004 r., była dla nas dużą próbą, a przecież chodziło tylko o samą Amerykę Północną. Sukcesywnie udostępnialiśmy grę w kolejnych regionach i już pod koniec pierwszego roku mieliśmy prawie 5 milionów graczy, co wiązało się z poważną dawką początkowych problemów. Nigdy jednak nie zdarzyło się, żeby liczba graczy w nowo wydanej grze skoczyła od zera do ponad 6 milionów graczy na różnych kontynentach już w ciągu pierwszych kilku dni. W przypadku Diablo III wzięliśmy pod uwagę liczbę sprzedanych kopii poprzednich gier Blizzarda oraz innych bestsellerów na PC, a także obserwowaliśmy liczbę zamówień przedpremierowych. Zawyżyliśmy nawet swoje oczekiwania, aby zagwarantować dodatkową, rezerwową przepustowość serwerów. Wydawało się, że byliśmy przygotowani. Ostatecznie okazało się jednak po prostu, że to nie wystarczyło i będziemy ciężko pracować, aby sytuacja taka nie miała miejsca w przypadku naszych przyszłych tytułów.

Odpowiadając na natychmiastową i przytłaczającą popularność gry, nasz zespół pracował praktycznie bez przerwy w celu zapewnienia wsparcia wszystkim regionom gry, zwiększenia wydajności serwerów, zaopatrzenia centrów serwerowych w dodatkowy sprzęt, oraz wprowadzania poprawek i usuwania pojawiających się błędów. Choć od paru tygodni wszystko działa dość sprawnie, w międzyczasie pojawiły się różne problematyczne kwestie związane z rozgrywką, które już rozwiązaliśmy lub którymi jeszcze się zajmujemy (na przykład kwestia opóźnień występująca u części z Was). Zamiast omawiać każdy problem z osobna, powiem tylko, że mimo naszych nieustających wysiłków w tym zakresie zawsze istnieje możliwość, że pojawią się nowe kwestie wymagające interwencji. Mamy nadzieję, że naszą dotychczasową pracą dowiedliśmy, że przede wszystkim zależy nam na zapewnieniu Wam wspaniałych wrażeń z gry. Mam nadzieję, że nie stracicie wiary w nasze nieustające zaangażowanie na tym polu i rozwiązywanie nowych oraz istniejących już problemów.

Nie zadowala nas jednak bicie rekordów sprzedaży; chcemy, aby ludzie jeszcze długo grali w gry Blizzarda i czerpali z nich przyjemność. Zespół Diablo III stworzył imponującą, ekscytującą i przepiękną grę. Wiemy jednak, że nie jest ona idealna. Nasze zespoły ciężko pracują nad poprawieniem zbalansowania gry, rozbudowaniem systemów gry i wykorzystaniem uwag graczy, aby uczynić Diablo III najlepszą grą, jaką może być.

Część efektów tej pracy widzieliście już w aktualizacji 1.0.3, a kolejne usprawnienia zobaczycie w wersji 1.0.4. Jeśli chodzi o balans rozgrywki, aktualizacja ta wprowadzi zmiany mające na celu promowanie „różnorodności buildów postaci”, poprzez ulepszenie wielu rzadko używanych, słabszych umiejętności poszczególnych klas. Kolejną kwestią, która wzbudza żywe zainteresowanie jest zapotrzebowanie na lepsze, bardziej charakterystyczne legendarne przedmioty. Zgadzamy się z tym. W aktualizacji 1.0.4 wprowadzimy nowe, poprawione legendarne przedmioty; ciekawsze, potężniejsze i bardziej imponujące na sposoby, jakich pewnie nie będziecie się spodziewać.

Pracujemy także nad wprowadzeniem różnych usprawnień interfejsu, w tym nad poprawieniem opcji społecznościowych, które pozwolą graczom łatwiej przeglądać osiągnięcia swoich znajomych, szybciej dołączać do gier i lepiej komunikować się ze sobą nawzajem. Będziemy także modyfikować dom aukcyjny, udostępniając graczom więcej informacji w formie okienek pomocniczych i powiadomień. Wprowadzimy również więcej opcji wyszukiwania oraz inne udogodnienia.

Jeśli chodzi o walutowy dom aukcyjny, głównym celem włączenia go do gry było zapewnienie wygody i bezpieczeństwa graczom, którzy w przeciwnym wypadku kupowaliby przedmioty korzystając z usług osób trzecich. Witryny prowadzące czarnorynkowy handel mogą zagrażać bezpieczeństwu kont i sprawiają wiele trudności działowi obsługi klienta. Uważaliśmy, że gracze powinni mieć możliwość zarobienia na sprzedaży nadmiaru znalezionych skarbów, zamiast zrzekać się korzyści na rzecz organizacji zajmujących się czarnorynkowym/nielegalnym handlem. Wiemy, że dom aukcyjny nie jest doskonały, lecz dzięki Waszej pomocy i opiniom będziemy mogli dalej poprawiać jego funkcjonowanie, żeby uczynić go wygodniejszym dla graczy, którzy pragną z niego korzystać. Z drugiej strony naszym celem jest także zapewnienie Wam doskonałej zabawy z Diablo III bez odczucia, że korzystanie z domu aukcyjnego jest absolutnie niezbędne. Nigdy nie było naszym zamiarem, abyście czuli się zobowiązani do korzystania z domu aukcyjnego. Dziękujemy za wszelkie komentarze związane z tą kwestią.

Kolejnym tematem często poruszanym na naszych forach jest konieczność ciągłego połączenia z Internetem. Wielu graczy sądzi, że jest to jedynie nieskuteczna forma zabezpieczenia przed kopiowaniem, która już została złamana. Choć nigdy nie twierdziliśmy, że wymóg ten zagwarantuje całkowite wyeliminowanie oszustw i cracków, pomaga nam on zwalczać te problemy (do tej pory nie spotkaliśmy żadnego pełnego i działającego !@#$%^). Ważniejszy dla nas jest fakt, że wymóg ciągłego podłączenia jest kluczowy dla długofalowej jakości wrażeń z rozgrywki. W pełni rozumiem chęć grania w trybie offline, jednak Diablo III od początku miało być grą sieciową, przy której można się rozerwać z przyjaciółmi, a wymóg połączenia z Internetem jest najlepszym sposobem, w jaki możemy zapewnić wsparcie dla takiego rozwiązania. Skuteczność elementów sieciowych— między innymi listy znajomych; komunikacji między grami; dobierania graczy do gier kooperacyjnych; zapisywanych na stałe postaci, którymi możesz grać zarówno samemu, jak i z innymi, także w PvP; oraz niektórych naszych komponentów związanych z obsługą klienta, usługami i zabezpieczeniami— jest bezpośrednio związana z sieciowym charakterem Diablo III. Te oraz inne sieciowe funkcje gry są kluczowym elementem naszego projektu. Niemniej jednak uważamy, że możemy wprowadzić jeszcze więcej usprawnień, aby dodatkowo zwiększyć przyjemność z gry sieciowej i trybu kooperacji. Pozostanie to jednym z naszych priorytetów w przyszłości. Mówiąc krótko, choć wymóg ciągłego połączenia z siecią ma swoje wady, nadal sądzę, że była to najlepsza decyzja, jeśli chodzi o długofalowy rozwój gry.

Wiem, że wielu z Was nie może się doczekać aktualizacji  1.1, wprowadzającej tryb PvP, która zapewni Wam nowe przeżycia i zupełnie nowy sposób zastosowania umiejętności nabytych w walce z demonami. Aktualizacja ta wprowadzi również kolejne zmiany opcji społecznościowych i domu aukcyjnego, o których już wspomniałem, zaś nasz zespół będzie nadal pracować nad usuwaniem błędów i dopracowywaniem balansu rozgrywki.

Pracujemy również nad systemem, który zapewni nowe cele do osiągnięcia graczom posiadającym potężne postacie na maksymalnym poziomie, jako alternatywę dla „polowania na przedmioty”. Nie jesteśmy jeszcze gotowi, żeby mówić o szczegółach, lecz mogę powiedzieć, że planując przyszłość gry, zawsze bierzemy pod uwagę Wasze zdanie.

Jak zawsze, dziękujemy wam za pasję i szczerość. Wasza konstruktywna krytyka i komentarze są dla nas bardzo cenne, gdyż pomagają nam stać się lepszą firmą. Pragnę powtórzyć, że choć nie możemy pochwalić się, że któraś z naszych gier była idealna w momencie wydania, zamierzamy bezwarunkowo i nieustannie wspierać nasze produkty, oraz dokonywać ulepszeń, gdzie tylko możemy. Dziękujemy Wam za wsparcie.

Z poważaniem,

Mike Morhaime

wykop.pl

Komentarze (0)